Vårt internationella arbete
På utvalda internationella marknader arbetar Visit Dalarna med försäljning och kommunikation direkt mot besökare. Våra internationellt prioriterade marknader är Norge, Danmark, Nederländerna, Tyskland och Storbritannien.

Travel trade (B2B)
Att samarbeta med researrangörer, agenter med flera som hjälper dig att sälja din produkt i utlandet kallas för travel trade. Om du har en anläggning eller produkt som är exportmogen kan Visit Dalarna hjälpa dig att hitta och matcha dig med rätt researrangör.
Matchmaking (B2B)
Matchmaking är den strategi där Dalarnas produkter och marknadens efterfrågan matchas ihop. Genom matchmaking tas rätt produkter fram för, och kan inkluderas i, researrangörernas utbud. Det bidrar till nya produkter på marknaden och ökad försäljning för dig som aktör.
Visit Sweden sammanställer och förmedlar marknadens efterfrågan och trender till Visit Dalarna som presenterar produktutbudet för marknaden.
Framgångsfaktorn för en lyckad matchmaking-process och introducerande av fler nya produkter på marknaden, är att Visit Dalarna aktivt och långsiktigt arbetar för en ökad affärsutveckling och exportmognad hos sina partners.
Partners kan dessutom ta del av Visit Dalarnas internationella affärsnätverk och de insatser, till exempel workshops och mässor, som genomförs på aktuella marknader. Visit Dalarna erbjuder också dig som partner deltagande med produktblad i Visit Swedens digitala produktkatalog för researrangörer. Visit Dalarna inkluderar även partners i visningsresor för researrangörer (så kallade FAM-trips) beroende på researrangörens intresse och efterfrågan.