Dalastudion ikon.

Se inspelningen från Dalastudion om Dalarna på export

Äntligen börjar resandet komma igång igen efter pandemin och allt fler internationella gäster börjar förhoppningsvis snart dyka upp i Dalarna. Hur har det internationella resandet förändrats i och med pandemin? Vilka är det som reser och vilka krav, förväntningar och drivkrafter har de? Se inspelningen från Dalastudion den 29 mars, som handlade om just detta.


Internationella besökare är en viktig målgrupp för många besöksnäringsföretag i Dalarna. Nu när restriktionerna lättat kan vi äntligen hälsa dem välkomna igen samtidigt som vi behöver vara uppmärksamma på om och hur pandemin har påverkat resenärerna och deras resemönster.

I den här upplagan av Dalastudion sätter vi därför fokus på Dalarna i en internationell kontext. Vi tar del av de senaste trenderna som gäller den globala resenären och hör mer om de olika krav, beteenden och förväntningar som kommer från olika utländska marknader.

Dessutom pratar vi om hur Visit Dalarna arbetar internationellt samt de möjligheter som finns för dig som företagare att skapa affärsmässiga kontakter vid säljeventet Swedish Workshop, som i år anordnas i Falun 18-19 maj.

Här nedan kan du ta del av sändningen i efterhand och lyssna på:

Lyssna till:

  • Gergana Nikolova, Adventure Travel Trade Association (ATTA). Om globala resetrender efter pandemin.
  • Visit Sweden. Om besökare från olika marknader och deras beteende, önskemål och krav.
  • Tatjana Summermatter, Visit Dalarna. Om säljeventet Swedish Workshop, som i år anordnas i Falun 18-19 maj, samt Visit Dalarnas internationella arbete efter pandemin.

 

Frågor?

Kontakta moderator och projektledare Niclas Johansson
niclas.johansson@visitdalarna.se / 070-6521768

Det här är Dalastudion

Dalastudion är ett forum där Visit Dalarna anordnar olika digitala aktiviteter, så som webinarium och utbildningar. Här delar vi inspiration, information, omvärldsanalyser och trendspaningar. För delade erfarenheter och kunskaper ger nya, viktiga lärdomar för framtiden.