
Anmäl dig till Kurbits Intäktsoptimering i februari
Vill du hitta nyckeln till hur du kan optimera dina intäkter och förbättra lönsamheten? Då är programmet Kurbits Intäktsoptimering för dig. Programmet startar i februari 2023.
Revenue management handlar om att ta rätt betalt av rätt kund vid rätt tillfälle. Allt för att optimera din försäljning och öka lönsamheten i ditt företag. I detta program jobbar vi med strategi och tänket bakom, vad som påverkar prissättningen utifrån efterfrågan och konkurrens. Vi arbetar också med paketering och merförsäljning som viktiga faktorer för intäktsoptimering.
Syfte och mål med programmet
Syftet med programmet är att få ökad kunskap om hur systematiskt arbete med intäktsoptimering kan öka ditt företags lönsamhet.
Målet är att du som deltagare definierar dina prisnivåer, sätter en årskurva efter tid och efterfrågan, definierar mätbara nyckeltal och att du fattar beslut om vilket system du ska använda dig av online eller manuellt.
Upplägg
- Programmet består av tre heldagsträffar där du tillsammans med andra företag i besöksnäringen arbetar med konkreta verktyg och metoder.
- Mellan träffarna får du 2 timmars enskild coachning för ditt företag, på distans.
- Du kommer även att arbeta med hemuppgifter för att gå från ord till handling.
Datum och innehåll
- 9 februari 2023. Ha koll på nuläget, kunskap om marknaden, nyckeltal och prisstrategier.
- 16 februari 2023. Prisoptimering, paketering och merförsäljning.
- 23 februari 2023. Rätt kommunikation till rätt kund vid rätt tillfälle. Gå från ord till handling!
Plats meddelas senare.
FULLBOKAT
Om Kurbits
Kurbits är ett internationellt affärsutvecklingsprogram skräddarsytt för besöksnäringen. Över 800 företag i Sverige, Norge och Schweiz har genomgått Kurbits för att bli vassare på att göra affärer.
Håll utkik här på hemsidan och i våra nyhetsbrev, där vi löpande informerar om nya kursstarter och program inom Kurbits.
Har du frågor eller vill ha mer information?
Kontakta Niclas Johansson, affärsutvecklare och projektledare:
[email protected]
Projektet är medfinansierat av:

Kostnadsfri utbildning i digital kommunikation
Vill du lära dig mer om digitala kanaler och sociala medier? Inom vårt utbildningsprojekt, "Utveckla digital kompetens", har vi nu möjlighet att erbjuda dig att delta i en eller flera kostnadsfria utbildningar i digital kommunikation.
Utbildningarna som erbjuds är:
- Kanalstrategi för sociala medier.
- 25 januari 2023, First Camp Moraparken.
- Facebook.
- 31 januari 2023, Mora Hotell.
- Instagram.
- 13 februari 2023, Tre Björnar Älvdalen.
- Google, fokus på analys och mätning.
- 15 februari 2023, Hotell Älvdalen.
Tid för samtliga kursdagar är kl 9-15.
Utbildningsansvarig för utbildningarna i kanalstrategi, Facebook och Instagram är Annethe Andersson från företaget By Tekla. Utbildningen i Google, analys och mätning leds av Joakim Andersson från företaget KWIKK.
Kursdagarna är pedagogiskt upplagda i workshopformat, där du arbetar med ditt eget företag. Inspirationscase varvas med nyheter, smarta tips med arbete ”hands-on” på Facebook och Instagram.
Anmälan ovan gäller enbart de tillfällen som ges i Mora och Älvdalen. Under vintern erbjuder vi även fler utbildningstillfällen, på fler platser i Dalarna. Kontakta den affärsutvecklare som ansvarar för din kommun du vill veta mer.

Anmäl dig till Kurbits Intäktsoptimering
Vill du hitta nyckeln till hur du kan optimera dina intäkter och förbättra lönsamheten? Då är programmet Kurbits Intäktsoptimering för dig. Programmet startar i januari 2023.
Revenue management handlar om att ta rätt betalt till rätt kund vid rätt tillfälle. Allt för att optimera din försäljning och öka lönsamheten i ditt företag. I detta program jobbar vi med strategi och tänket bakom, vad som påverkar prissättningen utifrån efterfrågan och konkurrens. Vi arbetar också med paketering och merförsäljning som viktiga faktorer för intäktsoptimering.
Syfte och mål med programmet
Syftet med programmet är att få ökad kunskap om hur systematiskt arbete med intäktsoptimering kan öka ditt företags lönsamhet.
Målet är att du som deltagare definierar dina prisnivåer, sätter en årskurva efter tid och efterfrågan, definierar mätbara nyckeltal och att du fattar beslut om vilket system du ska använda dig av online eller manuellt.
Upplägg
- Programmet består av tre heldagsträffar där du tillsammans med andra företag i besöksnäringen arbetar med konkreta verktyg och metoder.
- Mellan träffarna får du coachning på ditt företag.
- Du kommer även att arbeta med hemuppgifter för att gå från ord till handling.
Datum och innehåll
Programmet består av tre heldagarsträffar där du tillsammans med andra företag i besöksnäringen arbetar med konkreta verktyg och metoder.
Mellan träffarna får du 2 timmars enskild coachning för ditt företag, på distans.
Du kommer även att arbeta med hemuppgifter för att gå från ord till handling.
- 9 januari 2023. Ha koll på nuläget, kunskap om marknaden, nyckeltal och prisstrategier.
- 20 januari 2023. Prisoptimering, paketering och merförsäljning.
- 31 januari 2023. Rätt kommunikation till rätt kund vid rätt tillfälle. Gå från ord till handling!
Plats meddelas senare.
FULLBOKAT
Om Kurbits
Kurbits är ett internationellt affärsutvecklingsprogram skräddarsytt för besöksnäringen. Över 800 företag i Sverige, Norge och Schweiz har genomgått Kurbits för att bli vassare på att göra affärer.
Håll utkik här på hemsidan och i våra nyhetsbrev, där vi löpande informerar om nya kursstarter och program inom Kurbits.
Har du frågor eller vill ha mer information?
Kontakta Niclas Johansson, affärsutvecklare och projektledare:
[email protected]
---
Projektet är medfinansierat av:

Webinarium: 5 tips för ökad lönsamhet
Vill du tjäna mer pengar i ditt företag? Då måste du helt enkelt öka lönsamheten! Häng med på detta digitala seminarium där du med fem konkreta steg kan skapa ett mer lönsamt företag, speciellt för dig som jobbar inom besöksnäringen samt den kreativa och kulturella näringen.
Lönsamhet är en förutsättning för att både du och ditt företag ska bli hållbart i längden och vara ett attraktivt val för din kund. Under det 1,5 timme långa webinariet får du tips och strategier till ett mer värdefullt företagande.
- Under webinariet deltar Mathias Bergqvist och Helen Gustafsson, två erfarna företagsrådgivare.
- För dig som deltar på seminariet finns dessutom möjlighet att boka individuellt möte där du tillsammans med en rådgivare får möjlighet att gå igenom ditt företags nuläge och hur du kan öka din lönsamhet.
- Föredraget ingår i Visit Dalarnas projekt ”Covid 19” som finansieras av Tillväxtverket och Region Dalarna och syftar till att lyfta och stärka företagen inom besöksnäringen och KKN under och efter pandemin.
Detaljerna:
- När? Måndag 5 december kl 15-16.30.
- Var? Seminariet är kostnadsfritt och sker digitalt via Zoom.
- Hur? Du får en länk via mejl efter att du anmält dig.
Frågor?
Kontakta moderator och projektledare Niclas Johansson
[email protected] / 070-6521768

Kostnadsfri utbildning i digital kommunikation
Vill du lära dig mer om digitala kanaler och sociala medier? Inom vårt utbildningsprojekt, "Utveckla digital kompetens", har vi nu möjlighet att erbjuda dig att delta i en eller flera kostnadsfria utbildningar i digital kommunikation.
Utbildningarna som erbjuds är:
- Kanalstrategi för sociala medier.
- 20 oktober, CoSpace Borlänge.
- Facebook.
- 21 oktober, Vansbro kommunkontor.
- 27 oktober, CoSpace Borlänge. OBS! Kl 10-16.
- Instagram.
- 8 november, Bondasgården, Lima.
- 14 november, CoSpace Borlänge.
- Google, fokus på analys och mätning.
- 22 november, Snöå Bruk, Dala-Järna.
- 28 november, CoSpace Borlänge.
Tid för samtliga kursdagar är kl 9-15.
Utbildningsansvarig för utbildningarna i ”Kanalstrategi”, ”Facebook” och ”Instagram” är Annethe Andersson från företaget By Tekla. Utbildningen i ”Google, analys och mätning” leds av Joakim Andersson från företaget KWIKK.
Kursdagarna är pedagogiskt upplagda i workshopformat, där du arbetar med ditt eget företag. Inspirationscase varvas med nyheter, smarta tips med arbete ”hands-on” på Facebook och Instagram.
Länken ovan gäller enbart anmälan till de tillfällen som ges i Borlänge. Vill du vara med vid något av de andra, kontakta affärsutvecklare Katja Hekkala: [email protected]. Under hösten och vintern erbjuder vi även fler utbildningstillfällen, på fler platser i Dalarna. Kontakta den affärsutvecklare som ansvarar för din kommun om du vill veta mer.